Onsdag 7/10, Axlar & Biceps + Ben & Rygg

07.10.2015 23:41

Igår var jag och tränade axlar & triceps vilket började med missnöje. Jag kom till träningen och märkte att mobilen dött så fick köra utan musik vilket är dåligt.. För mig.
Trotts detta körde jag på hyffsat och fick till ett helt okej träningspass ändå. Jag körde mina "vanliga" övningar, axelpress, flyes för baksida axlar samt rodd. Det blev även militärpress. För biceps körde jag först med hantlar och därefter i kabelmaskin med fast rak stång och band för att få extra rotation.

Dagens pass blev däremot jäkligt bra, körde rygg & ben där jag körde tillsammans med Niklas från klassen. Vi började med uppvärmning, latsdrag. Dock gick vi ganska högt efter ett tag och jag testa några på 82 vilket var brutalt jobbigt då jag inte ens kunde få ner det själv, väger 7 kilo mer än mig. Därefter körde vi på marklyft där jag kom upp till 130kg. Testade på 140 som jag tagit en gång, men det gick desvärre ej. Gick vidare till knäböj, framåtfall, benspark mm. Som avslutning körde vi intervall som gick mycket bra! Körde alla tio löpintervall på 12.5 km/h och 13 graders lutning. Så det blir en ökning på detta nästa pass!

 


 

 

Kontakt

PT-Lind Jakobsberg, järfälla 0768351710 johanlindgren19@hotmail.com