Helgens träning med Gabriel!

19.10.2015 20:07

NYTÄNDNING & Motivation

I helgen var Gabriel Reimer hos mig på besök. Han var här för att se Stockholm och hur jag har det här uppe! Dock ligger träning i bådas intressen så det var ett måste att hinna med! Vi körde bröst och biceps på fredagen och fortsatte med rygg på lördagen! Under dessa passen pratade vi mycket om teknink och kost. Vi har lite olika mål med vår träning vilket gör det intressant att diskutera fram och tillbaks. Så som mig har Gabriel problem med axlar och behöver rehabträning för att återhämta sig. Detta samt olika träningsformer och upplägg var grunden till många av diskussionerna. Han kände efter helgen att det gett honom mycket nytändning och motivation till att köra på med den möjligt tråkiga men nödvändiga rehabsträningen.
Själv satte jag ett personligt rekord i marklyft vilket blev 142.5kg! Jag är inte så mycket för maxlyft egentligen men det kändes bra att köra några tunga lyft! Under söndagen körde han ben medans jag körde BodyPump! Det gick sjukt bra och där var 10 pers så helt okej!

Under dagen (Måndag) har jag börjat med tabata som morgonträning vilket var sjukt jobbigt! Låg som en plaskblöt, död fisk vid slutet av passet! Även då vi kört detta var det gym under kvällen där jag och Niklas körde axlar & triceps! Det gick SJUKT bra och vi brände verkligen av både axlar & triceps väldigt bra tyckler jag. Energin låg på topp och motivationen var över taket i himlen! 
Imorgon väntar vikariepass med BodyPump och även redovisningar under skoldagen med stavgång och gummibandsträning. Hård vecka, detta är bara början, nu kör vi!

 


 

 

Kontakt

PT-Lind Jakobsberg, järfälla 0768351710 johanlindgren19@hotmail.com